Thorkilds aarhundreder gamle salgsprincip

Hvis der er en mand, jeg er stolt af at have kendt...

Så er det min morfar, Thorkild.

Min mor havde ganske vist nogle hængepartier med hans måde at opdrage på, men et eller andet sted var han jo et produkt af sin tid, og så hudt jeg visker, fyldte han 7 år i samme måned, som første verdenskrig brød løs.

Flyvemaskinen var kun 3 år gammel på det tidspunkt.

Og Thorkild var 11-13, da den spanske syge dræbte omkring 50 millioner i en tid, hvor videnskaben ikke vidste mere en Facebooks selvbestaltede Corona-eksperter gør i dag.

Så hans opdragelse var ikke noget at skrive hjem om.

Ikke fordi han oplevede flere kriser, end mange af os jammerlapper nogensinde kommer til at læse om i memes på sociale medier.

Men fordi de endnu ikke havde lært principperne , der gør selve ordet »opdragelse« til et ord, vi burde ændre hurtigere end en ordforskrækket journalist kan stave sig igennnem ex-ordet e-s-k-i-m-o.

Når det så er sagt; min morfar lærte mig (blandt meget andet) effekten af 2 principper, som han brugte, når han skulle eliminere et (for andre) uovervindeligt problem.

Et eksempel?

Når jorden i hans kolonihave skulle gødes, og han ikke ville hyre en vognmand til at komme med det ene læs muld efter det andet, så gik han da bare ned til stranden med sin tomme trillebør og tilbage igen med trillebøren fyldt med tang og graver det ned i haven, hvor det formulder og bliver til den skønnestee nærinngsrige jord. Gør du det hver dag i mange år, så bliver det til flere tusinde trillebørfulde, som sparer dig pengene til vognmanden, giver dig de bøffer som andre drømmer om når de ligger på sofaen og bilder sig ind, at et fitnessabonnement giver muskler pr. osmose – og samtidig får du den ro og tid til reflektion, som søvnløse youtube-zombier kun kan håbe på at få et et glimt af via små vidoer, som de googler sig frem til, når stressen raserer hårdt men brutalt.

Selvfølgelig er det sat på dutten.

Men jeg kan godt afsløre, at et af de 2 principper, han brugte til at overvinde stort set alt, var tålmodighed.

Jeg ved ikke engang om det andet princip var i hans bevidsthed.

Måske var han bare så meget søn af en barskere tid, at det faldt ham naturligt.

Men jeg ved, at jeg har brugt det til at opnå (blandt andet) jobs, som mange andre lå på deres blødende knæ, kun for at indse, at konkurrencen var ulige...

Som en fodboldspiller, der lige er blevet udmanøvreret af Maradona.

Eller som den trætte superstjerne Cindy Lauper, der lige er faldet omkuld i en sofa under de endeløse natlige optagelser til den legendariske »We are the world«-sang, blot for (måbende) at se sig slået af Bruce Springsteeen, der med et begejstret grin hvæser: »Let's do it again, let's do it again«.

Det sidste princip, som jeg antager også holder Bruce kørende i den slags settings, er et som jeg sjælden har hørt nogen tale om.

Jeg har selv skrevet en fodnote om det i et månedsbrev for nogle år siden.

Og i denne måned dyrker jeg det i en 20 siders moppedreng af et månedsbrev, som NU er på vej i trykken og efter i dag IKKE kan købes.

Du kan udnytte princippet til at klare stort set alle udfordringer.

Sælge 100% mere med dine emails.

Eller hvad du måtte ønske.

Lyder for godt til at være sandt?

Det er det også næsten.

Døm selv, jeg kan ikke give dig nogen garantier, bortsete fra den her:

Jeg lærer dig princippet i februar månedsbrev, og når klokken slår midnat, kan du ikke længere købe abonnement.

(Kun for læsere af mine daglige emails)


Morten Spindler


- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.