De burde skydes ved det store stygge...

Det slår aldrig fejl.

Med jævne mellemrum kommer der nogen og foreslå at genudsende emails til dem der ikke åbner – måske med en ny emnelinie.

For det første...

Så ANER du ikke, om de har åbnet eller ej.

Rigtig mange emailklienter er indstillet til at lade være med at downloade billeder, og så kan du pr. definition ikke registrere, at de har åbnet.

Lad os antage at din emailliste er på 10.000 læsere.

3.000 af dem (30%) åbner din email.

Et realistisk bud er så, at yderligere 1.000 (altså 10%) har åbnet UDEN, at du kan registrere det.

Det er giver effektiv åbningsrate på 40%

Men du vil have mere, vil du.

Så du sender den samme email, til dem, som ikke har åbnet.

Nu sker der så det, at din email bliver åbnet af MARKANT færre end før, måske 10% (jeg har prøvet det, før jeg blev klogere).

Og så plus en stor del af de SKJULTE åbnere fra før.

De vil nu være lidt mindre tilbøjelige til at åbne i fremtiden, fordi... du sender jo bare de samme emails 2 flere gange med nye emnelinier.

Og derudover så vil den ekstremt lave åbningsrate få e-mailudsendelses-systemerne (der skal beskytte dine læsere mod spam) til at »råbe«:

SJÅK-SJÅK-SJÅK, nu er der kun 10% som åbner.

Det kan få betydning for, hvor mange emails, de overhovedet vil levere i fremtiden – også til dine gode læsere.

Og i al den tid, der er gået med at spekulere som en besat over, hvordan du kunne »tricke« dine læsere til at åbne den email, kunne du så let som at kradse dig i nakken have skrevet en ny, og måske bedre email.

Bat.

Shit.

Crazy.

Når det så er sagt...

Der er tifælde, hvor jeg GODT kunne finde på at sende den samme email igen, hvis jeg for eksempel kørte en årlig kampagne til Black Friday, og der var emails, som det gav mening at sende igen med det samme tilbud.

Men ikke bare for at malke listen.

No sir.

Gør med den udmelding, hvad du vil.

Hvis du vil have mere juice herfra, må du tilmelde dig mit... øh, gratis månedsbrev.

Ihvertald det første nummer.

I kort tid.

Her:
(Kun for læsere af mine daglige emails)


Morten Spindler


- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.