Vrangbilledet om alko-rater

20210726

Når vi nu snakker om alkometeret (reference til gårsdagens email)...

Her er en af de største misforståelser...

...hvis vi snakker om e-mailmarkedsføring og list-building (som det hedder på godt dansk, når man arbejder på at bygge en liste af læsere, der gerne vil købe dine varer eller ydelser):

= = =

Din afmeldingsrate er et udtryk for, hvor gode dine emails er.

= = =

Not.

Men hvis du kender den psykologiske trigger, som jeg taler om på side 4 i september-udgaven af mit månedsbrev, så vil du forstå, hvorfor mange e-mailmarkedsførere lever efter dette vrangbillede lige så fanatisk som Yours Coffee beder 5 daglige bønner vendt mod Mocca; så snart de har fået nogen til at skrive sig op, bliver det EKSTREMT vigtigt for dem at undgå afmeldinger og – på alle måder – leve efter ovenstående sætning, der i min bog er en deepity.

En deepity er et ord, som Daniel Dennett har opfundet, og det betyder (såvidt jeg forstår) en sætning, der virker trivielt logisk på overfladen, men er meningsløs, hvis du tænker dybere over det.

Forestil dig, at du driver en familierestaurant, og en portion af dine læsere efterhånden er blevet for gamle til at komme sådan et sted. I nogle år har du kun skrevet 4 mails om året, men nu begynder du at sende flere (gode) emails om ugen.

Hvad tror du der sker?

Rigtigt.

Dem som ikke længere er i din målgruppe begynder at afmelde sig en masse (hvilket er helt naturligt og godt).

Og hvis du gør det rigtigt, så begynder du også at få salg til dem, som ER i din målgruppe.

Men hvis du er som e-mailmarkedsførere (og alle andre mennesker) er flest, så reagerer du MEST, på at folk afmelder sig, og mindre på at du sælger godt.

Jeg behøver næppe at fortælle dig, hvor stor en fejl det er.

Men heldigvis...

Hvis du IKKE er som folk er flest, så kan du få min opbakning til at bygge din liste op med nye, gode (læs: profitable) leads og sikre dig, at din e-mailliste altid er renset for læsere, som ikke længere er i målgruppen.

September måneds fokus er list-building.

Detaljer og tilmelding nedenfor.

(Kun for læsere af mine daglige emails)


Morten Spindler


- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.