Bankmanden, den kvindelige onkel og e-maillisten

20210727

Jeg har en ven, som i mange år har haft et løjerligt kælenavn...

Hun var reserve-tante for 3 af mine børn, og samtidig var hun begavet med en selvironi og humor, som gjorde at hun (meget i min ånd) selv opfandt tilnavnet Onkel Anne. Vi opkaldte faktisk en online-forretning efter hende, og mit ApS er direkte videreført fra den forretning.

Iøvrigt ikke relateret til kælenavnet, så lærte jeg for mange år siden en dyb lektion om salg af Anne.

Hun ønskede at låne lidt penge i banken til at istandsætte sin lejlighed, men hun fik et klart og rungende NEJ, da hun spurgte, og i nogle måneder gik hun rundt og var lidt depri over den melding, da det ikke gav mening. Hun havde råd til at afdrage lånet, og værdien af hendes lejlighed ville stige væsentligt mere end investeringen.

Men en dag slog det hende, at hun måske ikke havde været særlig godt forberedt, da hun spurgte.

Og bankmanden?

Tja, han havde såmænd bare udvist den samme (mangel på) omhu i sin vurdering af sagen og i sit svar til Onkel Anne.

Men heldigvis agtede hun ikke at give op.

Så hun brugte de kommende uger på at forberede endnu et forsøg, og samle skyts til en ny samtale med banken.

Frit fra hukommelsen, fandt hun svar på spørgsmål som dem her:

= = =

* Hvor meget vil lejligheden stige i værdi, når den er sat i stand? (Hun fandt links til konkrete sager, som bankmanden kunne vise sin kreditafdeling, når han skulle argumentere for at give Anne lov.)

* Hvor meget kunne hun spare op hver måned? (Hvis du kan spare 2.000,- kroner op om måneden, så kan du nok også klare et afdrag på 1.000,- kroner, ikke sandt?).

* Hvem kunne hjælpe hende med istandsættelsen, så hun ikke skulle købe dyre håndværkere? (Konkrete tilsagn fra venner, der er håndværkere kunne måske hjælpe på velvilligheden fra banken.)

* Kunne hun dokumentere, at hun stod foran en (overenskomstmæssig) lønstigning i løbet af det kommende år?

= = =

Jeg husker sikkert ikke det hele, og noget af det jeg husker, kan være fordrejet.

Men det er ikke pointen.

Det vigtige er, at hun endte med at få et JA til sin salgstale, og det eneste der havde ændret sig, var, hvor grundigt hun havde forberedt sin markedsføring.

Ja, det er markedsføring.

Du kan nemlig let sammenligne hendes bankmand med en læser på din liste, som endnu ikke har købt din vare fordi du måske ikke har præsenteret de rigtige argumenter endnu.

En lille smule kreativitet og vedholdenhed kunne ændre på sagen.

Jeg ved det af erfaring.

Men betyder det, at du altid kan overbevise alle dine læsere om at købe, når bare du er grundig nok?

Nope.

Men lige fra du samler leads op via kampagner, over din squeeze page og landing page, til de emails, du skriver og sender til dine læsere, så er du igang med et konstant eksperiment. Vil dine argumenter være nok til at overbevise din læser, sådan som verden er lige NU, hvor du trykker send? Hvor stor tillid har dine læsere, til det du skriver? Hvor ondt gør den smerte, som du kan afhjælpe? Kan du hælde salt nok i såret til at få salget?

Du kommer ikke uden om arbejdet med at finde svar på disse spørgsmål.

Og jeg har set mangt en iværksætter give op fordi det – alt andet lige – er lettere sagt end gjort.

Men du KAN finde en vej over gærdet, der ikke nødvendigvis er lige så høj, som dine konkurrenters.

Du kan for eksempel få min hjælp.

I september måned har jeg (eller vi) fokus på at samle leads, og selvfølgelig kun de gode leads, der mest sansynligt kunne tænkes at ville købe lige præcis den vare eller ydelse, du sælger.

* Det gælder månedsbrevet, som jeg sender til dig den 5. september.

* Og i mit lukkede Fearless univers, hvor du kan få direkte sparring.

* Du kan få hjælp til Facebook ads, salgstekster, hvilke billeder der virker i annoncer, psykologiske triggers og meget, meget mere.

Alt sammen med udgangspunkt i, hvor DU er lige nu, og hvor du gerne vil hen med din forretning og dit salg med emails.

Slår du til senest 8. august får du desuden nogle über-fede bonusser, som kan dit dit salg endnu mere fremad, når du implementerer.

Detaljer på linket nedenfor.

(Kun for læsere af mine daglige emails)


Morten Spindler


- - -
Jeg bygger al min online markedsføring med Simplero. ⇠ Dette link er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.