Ny vaccine mod ignorant fokus i markedsføring

Medierne har for alvor tabt interessen.

Så lidt fokus har medierne nu på den mest alvorlige virus i 100 år, at man på en helt almindelig torsdag skal rulle adskillige skærmbilleder forbi klimakatastrofer og Audi-ringene over den olympiske brand, så man næsten skulle tro at pandemien var forbi.

Det er den ikke.

Men den synes ikke længere helt så farlig som før.

Og nyhedens interesse er heldigvis dalet, når konservasTive politikere – imod sund fornuft – udtaler, at vi nu har mistet vores frihed, fordi masker og restriktioner. Enhver med lidt historisk indsigt vil vide, at der også blev kæmpet indædt imod regler om sikkerhedsseler i, og hastighedsbegrænsninger for, biler – for slet ikke at tale om forbud mod rygning på arbejdspladser og offentligt tilgængelige steder (en aktivitet, der er meget farligere end at bevæge sig rundt i trafikken...). Og derfor er det rart, at det sludder er ved at stilne af.

Idiotiske anti-vaxxers får heller ikke så meget taletid i den seriøse del af pressen.

Og før du hejser et flag over min ubarmhjertige dom over dem.

Her er hvad google siger om en idiot:

= = =

Idiot er et skældsord for en person, der opfører sig dumt, irriterende eller mærkeligt.. Idiot betegner endvidere inden psykologien en dybt udviklingshæmmet person med en intelligenskvotient på mellem 0-35.

= = =

Når man tænker på, at Vacciner igennem det seneste århundrede har ændret folkesundheden og stort set elimineret børnedødeligheden i den vestlige verden, så vil jeg i al beskedenhed mene, at både skældsordets definition og den psykologiske kliniske ditto er passende – ikke nødvendigvis for anti-vaxxers som personer, men for deres holdning til vaccine.

Vi burde udvikle en vaccine imod den slags ignorance.

Jeg ser det samme i mit arbejde med e-mailmarkedsføring.

Gang.

På gang.

På gang...

Lykkes det mig (for kunder i egne virksomheder og i mit job) at:

* forbedre profitten, og
* formindske prisen på nye leads, og
* øge effektiviteten af kampagner

– med simple, evidensbaserede metoder og principper.

Alt imens sidder folk, der gerne vil have succes med skidtet og vrider hænder over åbningsrater, klikrater, emnelinier, CPM (CPM = prisen for 1000 visninger af en annonce) og alle umulige andre kriterier, som de gerne vil have quick-fix tips til at forbedre – som om det i sig selv var parametre for en kampagnes succes. I mange sammenhæng svarer det lidt til at måle antallet af insekter, der bliver splattet ud på din forrude – og hvor meget de bliver splattet ud – når du kører med familien på ferie iTalien. Måske giver det et fingerpeg om, at du har kørt stærkt, og derfor ikke spildte så meget af din ferie på kørsel. Men hvis jeg skulle måle den slags – såvel som når jeg skal måle effekten af markedsføring – ville jeg se på helt andre parametre. Gysser i kassen, prisen på dine annoncer og hvor hurtigt du fik ROI og ROA (Return on investment og Return on ad spend).

Men det gider folk forbløffende sjældent.

Og jeg fløjter ikke Dixie heromme.

Hvis du følger nørdede fori på nettet og fjæsen, vil du bemærke at 80% af samtalerne handler om den slags overfladiske fikumdik, der ikke flytter nålen markant (hvis de overhovedet gør).

Men så snart du nævner den ubehagelige sandhed...

Så sker der næsten det samme, som hvis når jeg hænger anti-vaxxers ud til tørre i et af deres egne opslag.

Så starter bombardementet af mere eller mindre idiotiske hamster-rationaliseringer, som på ingen måde retfærdiggør den enorme fokus på ting, der kun kan bruges som vage fingerpeg.

Et eksempel.

Jeg styrer lige nu en skude, hvor antallet af leads og omsætningen er i en helt anden liga end jeg nogensinde før har opereret, og uden at jeg kan afsløre detaljer, så går det præcis efter min plan. Vi sparker ræv, hvor andre tygger dræv – efter de 3 ovenstående bullets.

Nuvel.

Jeg håber, at min egen liste hermed er renset for idioter og for dem, som får ondt i deres numseræv, når jeg håner og skammer dårlige idéer ud (ikke menneskene bag idéerne, kun de dårlige idéer).

Hvis der ellers er nogen tilbage, som gerne vil lære mine metoder, så kan du bare baske løs på linket nedenfor.

Eller blot se hvad manden finder på i morgen.


Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.