Not on my watch

En ting, jeg har lært af at...

Skrive emails, som skal oversættes til 18 sprog og udsendes i 27 lande, er at ordspil er no-go – eller, de er i hvert fald så godt som umulige at oversætte. Emnelinien foroven fandt jeg på, da jeg sad og arbejdede med en kampagne for et nyt ur, men den kan ikke oversættes, og der er mange lande, hvor det ikke ville føles elegant eller betænksomt at skrive den på engelsk, som jeg har gjort her – så det gør vi ikke.

Og begrænsninger kan godt føles lidt... i-terende... for en gøgler som yours unholy.

Men når man lige vænner sig til det, så er det faktisk en meget spændende linedans at lave underholdende emails under den slags restriktioner. Lidt som at indtage en pirrende positur under et taliban-tørklæde, ikke at jeg på nogen måde går ind for undertrykkelse af den personlige frihed, hverken i Afganistan eller Vejle. Og selv det lille twist (omkring Vejle), ville ikke kunne bruges, når jeg skriver internationale emails, for i Bulgarien ved de næppe, at en skoleleder i Vejle har tabt sutten for seksualiseret piger med et (utilstedeligt) forbud mod at vise mave.

For når dagen er omme, så handler gode emails ikke så meget om, hvor godt du skriver, men mere om, hvor godt du kender dit publikum.

Og her er noget, der ellers er sjældent i Spindlermans klumme, nemlig et konkret tip til, hvordan du kan lære dit publikum at kende.

Skriv.

Mange.

Emails.

Send dem ud, og se, hvad der sker.

Det er et af de mest simple tips, du nogensinde vil se, og mangt en online-GRUru vil krumme tæer over det, for hvis folk blot ville gøre det, så ville en stor del af deres indtægtsgrundlag være elimineret.

Hvorfor?

Fordi det (forhåbentlig) ville blive markant sværere at sælge online-kurser med tricks og fiduser til at blive smart i en fart med emails.

Det har du nemlig ikke brug for, når blot du eksperimenterer og gør dig dine egne erfaringer.

Det er derfor jeg udgiver et månedsbrev (og ikke et fastlåst engangs-kursus).

Jeg vil have dig til at skrive uge efter uge, måned efter måned – og hele tiden eksperimentere. Jeg vil have dig til at tænke over processen og finde ud af, hvordan du bedst profiterer fra den sjoveste markedsføringskanal på kloden.

Meld dig på min email liste nedenfor.


Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.