En lille, men profitabel, forskel…

Min mor på over 80 siger ind imellem:

= = =

Det er for dårligt, at sproget bliver fyldt med så mange engelske udtryk – jeg kan næsten ikke følge med i en samtale med unge mennesker.

= = =

Og hun har ret.

Sproget flyder – og måske går det stærkere end i de gode gamle dage.

Jeg ved det ikke.

Her er – meget apropros – 2 engelske udtryk fra mit fag, der ligner hinanden så meget, at mange danskere har svært ved at kende forskel – men selvom de udtales næsten ens, så er betydningen forskellig som nat og dag.

Det ene har ikke været profitabelt for mig.

Det andet har.

De starter begge 2 med ordet Copy.

Copyright.

Og.

Copywriting.

Det første (Copyright) dækker for eksempel over, at du har rettighederne til alle de tekster du skriver og de billeder du tager. Det samme gælder video, og hvis nogen kopierer det, kan du sagsøge dem og i nogle tilfælde få erstatning.

Jeg har selv gjort det 2 gange – og vundet sagerne begge gange.

Det kan ikke anbefales – heller ikke selvom der er noget tilfredsstillende ved at modtage en check fra nogen, som har forsøgt at snyde dig.

Det tager ALT for meget tid.

Og i bagklogskabens ulideligt klare lys, så ville det have været langt mere profitabelt at bruge tiden på en e-mailkampagne.

Men på det tidspunkt var emails endnu ikke i mit våbenlager.

Anyway...

Det andet udtryk (Copywriting) betyder direkte oversat »Tekstforfatning«, men implicit i det engelske udtryk ligger noget, som »tekstforfatning« måske ikke helt favner, nemlig det faktum, at en copywriter udelukkende skriver reklametekster. Hun sammensætter ord, der skal få modtageren til at KØBE noget. Og det er præcis, hvor min passion ligger. Glæden ved at sælge med ord har nemlig holdt mig vågen om natten lige siden jeg tog til Carsten Lynges foredrag »Lær at skrive bedre reklametekster« i slutningen af 80'erne.

I 2010 blev jeg introduceret til e-mailmarkedsføring, og siden 2015 har jeg forsørget mig selv om min familie ved at skrive daglige emails i dusinvis af brancher til snesevis af lister.

Men hvorfor...

...skulle det...

...være interessant for dig?

Well.

Hvis DU gerne selv vil lære at bruge copywriting til at fordoble dit salg med emails, så har jeg et produkt, som – måske – kunne være interessant for dig.

Og hvis du selv har et godt produkt (eller flere), der allerede sælger fornuftigt, så skulle en fordobling af din omsætning være interessant OG inden for rækkevidde (husk, at der er kontekst, jeg kan ikke lære dig at trylle – men for nogen har det set sådan ud). Og især, hvis du allerede sælger med emails til en fornuftigt responsiv liste.

Men...

Betragt dig selv som advaret.

I modsætning til Copyright, hvor jeg har vundet et par sager, så har jeg aldrig vundet priser for min copywriting.

Og hvis du drømmer om, at bliver copywriter på et højt internationalt niveau, så skal du ikke investere dine sparepenge eller tid hos mig.

Hvis du derimod gerne vil løfte dit salg fra fornuftigt til fedt, så kunne mit univers og månedsbrev for ambitiøse e-mailmarkedsførere (Fearless) give dig både indsigterne og motivationen.

Eksempler, siger du?

* Babyinstituttet fik forandret deres forretning af teksten på en enkelt landing page.

* Anna Bogdanova (specialist i online træningsforløb) øgede indtægten fra sine kampagner markant med de metoder, som hun og jeg implementerede sammen fra 2014-2018.

* Hos Trendhim er jeg ansvarlig for generering af leads i en online-shop, der vækster 40-50% om året og formentlig rammer en milliard i omsætning i løbet af et par år – det er på ingen måde min fortjeneste alene. Men jeg er med.

* Ditte Munch-Andersen (slankepsykolog) har levet fint af sin online-forløb og offline workshop virksomhed, siden hun begyndte at bruge mine metoder i 2015. Hun er stadig med i Fearless.

* Hos all-in-one marketing platformen Simplero kørte jeg en kampagne, der omsatte cirka 2 millioner kroner på en enkelt dag og senere lagde samme kampagne ryg til en helt ny feature og done-for-you kampagne i platformen, som mange andre har profiteret stygt fra lige siden.

Og listen fortsætter.

Short story long.

Hvis du vil have min nye freebie, så tilmeld dig min liste på linket forneden.


Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.