Emails mod pest og bylder

En del af min jobbeskrivelse...

Som kæreste, ægtemand og (ind imellem) butler for den kvinde, der holder sammen på skidtet i vores familie, står der at jeg skal skrive daglige emails så hun kan koncentrere sig om de store linjer i undervisningen på den yogauddannelse, som har været hendes levebrød siden Kong Volmer var prins og Prins Henrik var Johnny Margrethes (selvudnævnte) konge.

Det var de gode gamle dage, som nu er i færd med at blive bedre.

Anyway, for at leve op til e-mail paragraffen i min kontrakt, skrev jeg her til morgen en af slagsen om yoga og bylder.

Ikke noget hokus-pokus om, at yoga kan helbrede bylder og pest, men noget så simpelt som til at der er gået hul på bylden i salget af pladser på næste sæson.

Det skrev vi naturligvis til læserne for at spille en smule på det faktum, at der er rift om pladserne på hver eneste sæson.

Scarcity-effekten, du ved.

Vi er aktuelt igang med at sælge pladser på 12. sæson.

Da jeg startede i Tanjas marketingteam, (som stadig kun tæller 1 person) skrev vi sæson nummer 3.

Siden er prisen på en plads på uddannelsen steget fra 25k til 35k og antallet af solgte pladser om året er steget fra 9 til cirka 24 (!).

Men lad mig lige dreje optikken tilbage på den e-mail om bylder, som jeg skrev i dag, for den var (blandt andet) baseret på et princip jeg lærer dig i mit næste månedsbrev for ambitiøse e-mailmarkedsførere. Den startede nemlig med at indrømme noget, som for de fleste ville fremkalde urolig hjerterytme og koldsved – noget der helt sikkert også vil skræmme nogle læsere væk.

Jeg har brugt princippet i adskillige år – og hele tiden forfinet mine metoder.

Jeg bruger det på lørdag, når jeg skal holde en tale for at sparke lidt gang i julefrokosten i det firma, hvor jeg karate-sparkede konkurrenterne ud af banen med en ansøgning, der også brugte det samme princip i overskriften.

Jeg har ikke brugt princippet i denne email.

Men jeg gør det det så ofte som jeg kan.

Også da vi holdt det første møde med vores nye bankmand, der for nylig ikke tøvede med at give mig et midlertidigt 180.000 kr. lån på mit glatte ansigt (ingen underskrift, kun en email), da jeg pludselig kom i tanker om at jeg skulle have en eGolf.

Jeg synes, at du skal lære princippet.

Men som jokeren siger i Batman, the dark knight...

= = =

If you're good at something, never do it for free.

= = =

Du lærer at bruge princippet i mit næste Fearless månedsbrev, og et abonnement (helt uden binding) koster 20 kroner om dagen.

Med moms, endda.

Tilmeld dig først mit nyhedsbrev nedenfor.


Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.