En dramatisk forskel i budskab

Vores mindste store pige er lige blevet…

Teenager.

Og det har blandt andet betydet EN dramatisk forandring.

Den kan virke lille og uanseelig.

Næsten ubetydelig.

Men den er stor og eksistentiel.

Okay, forandringen skete ikke natten til søndag (da pigen blev teen), men i bakspejlets føles det alligevel som om den er kommet i løbet af uhyggeligt kort tid. Når vi skyder billeder med mobilen til fødselsdage får vi nu beskeden: »Du må ikke lægge det på Facebook«. Og det står i skarp kontrast til lillebror, der adskillige gange om dagen siger:

»Tag et billede af mig.«

Det siger han når han kravler på et legehus, skønt han godt ved han ikk' må ha' lov (man skal jo lege pænt INDE i huset), eller når han springer ud fra en stol i en restaurant eller balancerer på et stakit så mor får hjerteflimmer af skræk. Eller når han er Sonic i gågaden og stormer afsted med 379 miles i timen.

Altid vil han gerne have det foreviget på video eller foto, og der er ingen hæmninger.

Vi må GERNE lægge det op.

(Det er ungernes udtryk for, at vi smider skidtet på Fjæsen).

Men det gælder ikke den ny-udklækkede teen.

Eller rettere.

Det troede jeg indtil i går.

Men det viser sig, at vi gerne må lægge fotos op, hvis bare de har været igennem hendes kvalitetsfilter først.

Allerhelst vil hun SELV tage billedet.

Så forandringen er IKKE, at hun er genert.

Hun er bare blevet bevidst om, hvordan andre mennesker ser hende.

Og hvis det ikke tager overhånd, er det sikkert en helt naturlig udvikling, der formentlig ender med, at hun bliver voksen og finder sine egne ben - og måske en dag noget mandfolk (eller kvindfolk, hvis hun er til det).

Men hvad er så moralen i historien?

Muligvis er der ingen.

Måske lige bortset fra, at når vi har den lille viden om datteren, så gør det hele forskellen på, hvilke idéer vi kan sælge hende.

Fuldstændig som i salg med emails.

I øjeblikket kører jeg for eksempel en lead-gen kampagne, hvor fokus startede som en giveaway og nu er skiftet til at være “tidlig adgang til Black Week tilbud”. Og den lille drejning giver en dramatisk forskel i, hvordan der skal kommunikeres og hvad der er vigtigt for publikum. Også selvom det (i mange tilfælde) er de samme mennesker.

Som nat og dag.

Eller som Pode og Teen.

Okay.

Det må være nok foder til din salgssjæl for i dag.

Nedenfor finder du linket til mine daglige guldkorn og din vej ind i Fearless.


Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.