Et farligt ord

I dag drøftede jeg ET bestemt ord i flere forskellige samtaler.

Ordet er ikke farligt, for det er ingen ord.

Men begrebet kan i visse tilfælde have en ødelæggende effekt på dit salg.

Og det ord/begreb er...

= = =

GRATIS

= = =

Her er et eksempel.

For nogle år siden afholdt vi gratis intro-dage for Tanjas yogauddannelse. Det var monster-frustrerende fordi 30-40% af de tilmeldte (helt konsekvent) blev væk uden afbud. Underligt var det også, at det ofte skete, at der ikke var en eneste af deltagerne som købte plads på uddannelsen bagefter.

Vi fik solgt pladserne.

Bare ikke til dem.

Men vi troede stadig på konceptet og afholdt mange gratis intro-dage.

Så på et tidspunkt besluttede vi, at det skulle være slut med gratis.

Vi ændrede navnet og tog et mindre beløb pr. deltager, og øjeblikkeligt skete der 3 vidunderlige ting.

1) Vi fik flere tilmeldinger (ja, selvom det nu ikke længere var gratis).

2) Vi fik INGEN afbud, så alle tilmeldte mødte frem.

3) Efter hver intro-dag blev der solgt indtil flere pladser til deltagerne.

Og det er langt fra et enestående tilfælde.

Det er naturligvis ikke helt ligegyldigt, hvordan du gør – og som med alle andre principper, så findes der ingen one-size-fits-all... Du kan fx være nødt til at eksperimentere for at finde den rigtige pris, hvis du vil have større succes med at tage betaling fremfor gratis. Men du vil muligvis blive forbløffet, når du erfarer, hvor let det kan være at løfte sig fra gratis og hvor meget mere dine kunder værdsætter dit arbejde, når de betaler noget for det.

Anyway.

Hvis du vil have min hjælp til at sælge mere med emails, så slipper du heller ikke gratis.

Detaljer og tilmelding forneden.


Morten Spindler

Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.