Hypermarkedets leg med ord og priser

20220523_hypermarked

Den gule cirkel på Bilka-skiltet var ikke til at overse.

I cirklen stod der med store sorte typer:

= = =

LOKAL PRIS

= = =

Jeg løftede et øjenbryn, for det gør jeg altid, når markedsføring ikke umiddelbart giver mening… ikke fordi det undrer mig, når noget er ulogisk – tværtimod, effektfuld markedsføring er ofte virksomt netop FORDI det er ulogisk.

Nej.

Jeg løfter øjenbryn fordi jeg er er nysgerrig…

Og hvad er så idéen med at skrive LOKAL PRIS..?

Burde kunderne i Vejle ikke være ligeglade med at det tilbud ikke kan findes i andre Bilkaforretninger?

Well.

Formentlig er det et 'trick' for at du skal tro på, at her er et særlig godt tilbud, som du ikke nødvendigvis ser andre steder.

Om det virker?

Aner det ikke.

Men det kan sagtens tænkes, at Bilka blot har gang i et eksperiment for at SE om det virker. Det er den slags, som gør markedsføring og salg så forbandet interessant. Du kan aldrig vide med sikkerhed om men idé virker, og hvis den GØR, så kan det være, at den ikke virker næste år.

Det gælder (sjåk-sjåk-sjåk) også med e-mailmarkedsføring.

Du kan lære principper og strategier.

Taktikker og teknikker.

Men når dagen er omme, så er du hele tiden med i et stort eksperiment.

En af de ting, vi har gjort i det marketing team, hvor jeg leger i dagtimerne, er at skære ned på mængden af rabatter og tilbud. Og der er intet, der tyder på, at vi har mistet salg på det.

Men betyder det, at du kan gøre det samme uden videre?

Ja og nej.

Det kommer helt an på din kontekst.

Dit produkt.

Dit publikum.

Din liste.

Og hvad du hidtil har gjort.

Men interessant er det, at vi ikke behøver at give rabat for at holde omsætningen. Tværtimod har vi øget omsætningen ganske betragteligt imens vi har øvet os på IKKE at give rabat.

Og endnu mere interessant (måske)...

Hvis du driver en forretning, som allerede har et fornuftigt salg, men godt vil have min sparring til at løfte det markant med emails, så smit en tur forbi linket i bunden af denne email – men gør det nu ikke for silde.

For sommernummeret af mit månedsbrev skal du have med på ferien.

Bogstaveligt talt.

For det er printet på rigtigt papir.

Og fyldt med lektioner, så DU kan ramme jorden i løb (både mentalt og fysisk), når virkeligheden rammer igen på den anden side af sommeren.


Morten Spindler


Morten Spindler
Frydenlund 80, 7120 Vejle Ø
MOBIL +45 40379295
email@mortenspindler.dk
SPINDLER APS CVR 29815895

Bygget med Simplero ⇠ Dette er et sponseret affiliate-link, hvilket betyder, at jeg får en lille bid af kagen, hvis du køber Simplero efter at have klikket på det.